الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

من برای تو یا تو برای من؟

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ق.ظ

حضور سید حسن خمینی در بازار تهران، سید حسن در حال کوهنوردی در جنگل های شمال، حسن خمینی در وزارت خارجه. تاچند وقت پیش که سیاستمداران مورد علاقه ام را در شبکه های اجتماعی دنبال میکردم هر روز تعداد زیادی تصویر با عناوینی شبیه عناوین بالا برایم ارسال می شد. در همه این تصاویر نوعی مشتاقی و ذوقزدگی در افراد عادی حاضر در تصویر و همینطور نحوه انتشار به چشم می خورد.


 من هم از دیدن رفتار های روزمره سیاست مداران مورد علاقه ام خوشحال می شدم. در کنار این تصاویر اظهار نظر های این سلبرتی های دنیای سیاست در مورد تمامی اتفاقات نیز منتشر می شد. اینکه از چه چیزی خوشحال بودند، از چه چیزی مکدر شده بودند و همینطور اظهارات تحسین آمیز و توهین های متعدد به ایشان. با تحسین ها خوشحال می شدم و با توهین ها عصبی.


بله تا چند وقت پیش شبکه های اجتماعی من پر می شد از این دست خبر ها اما فقط تا چند وقت پیش و نه الان. یک روز وقتی این عکس ها را می دیدم به خودم گفتم چرا این آدم ها اینقدر برایت جذاب هستند که روزانه اتفاقات زندگی آنها را دنبال میکنی؟ چه اهمیتی دارد که امروز کجا رفتند، چه کسی را دیدند و حتی یک مرحله بالاتر چه کسی آنها را ستایش یا تحقیر و تخریب کرد؟

به خودم گفتم یک سلیبریتی چه در حوزه سیاست و چه در هر حوزه دیگری جذابیتش به میزان درست عمل کردن در همان حوزه و نفعی است که به من و دیگر انسان های جامعه ام می رساند و نه بیشتر. این سلبریتی است که باید به دنبال من باشد و سعی کند با خدمت به جامعه، من و دیگران را به خود علاقه مند کند نه اینکه من تا این اندازه مشتاق او باشم و هر لحظه زندگی او را دنبال کنم. 


اصل انسان ها هستند. اگر میخواهم به چیزی واکنش نشان دهم بهتر است به بدبختی های خودم و دیگر انسان هایی واکنش نشان دهم که دستمان به جایی نمی رسد و هر روز در این جامعه زیر دست و پا له می شویم٬ تا اینکه  درگیر انسان هایی باشم که حتی اگر گاهی ظلمی به آنها می شود آنقدر قدرت دارند که از خود دفاع کنند.اگر میخواهم زندگی روزانه کسی را دنبال کنم بهتر است کسانی را دنبال کنم که زندگی آنها به واسطه اینکه خوب زندگی می کنند و یا رابطه دوستانه و نزدکی که با آنها دارم برای من جذاب است نه کسی که بازیگر یا سیاستمدار خوبی است.


این گفت و گوی شخصی را ادامه دادم و نهایتا همه سیاستمداران را از شبکه های اجتماعی ام حذف کردم و اتفاقا دوستان و آشنایان را اضافه کردم.


پ.ن: نام سید حسن خمینی را آوردم که اتفاقا او را خیلی دوست دارم.

۹۵/۰۳/۲۶
سراج الدین

نظرات  (۷)

بحث سلبریتی ها رابطه مستقیمی به علایق انسان دارد و چندان با منطق رابطه خوبی ندارد
بنده هم یک زمانی خیلی اخبار را پیگیری میکردم اما الان میگویم من یک سال زودتر بخوانم که فلانی عزم نامزدی در فلان انتخابات را دارد چه سود به من
پس از کنار آن بصورت محسوس عبور میکنم و اخبار دیگر را پیگیری میکنم
پاسخ:
سلام
به دو تا نکته خیلی خوب اشاره کردید
۱- رفتار انسان ها در این مورد چندان عقلانی نیست
۲- چه سودی به حال من دارد؟

این نکته دوم رو اگر سفت بهش بچسبیم و هر روز همه چیز رو عمیقا با همین معیار بررسی کنیم(البته سود بلند مدت) بسیاری از مشکلاتمون حل میشه
من دقیقا همین مکالمه رو با خودم راجع به ادمای مشهور دنیا ی هنر و ورزش داشتم ... 
پاسخ:
سلام
خوشحالم که هم نظریم
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۰ هانیه شالباف
خیلی خوب نوشتید ... موافقم.
پاسخ:
سلام خانم شالباف
ممنونم از لطفتون

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۲ ماهی سیاه کوچولو
ما نیز ایشان را دوست میداریم و نه سیاستمداران را
پاسخ:
سلام بالاجا قارا بالوخ

سید حسن زی علمایی نداره و من این رو خیلی دوست دارم. شبیه سیاستمدارها هم نیست و این ویژگیش هم دوستداشتنیه
گاهی فکر میکنم که همه چیز در ایران بلاجوری شده!! (که البته هم شده) سیاستمدار به جای اینکه به کار روزمره اش بپردازد از صبح تا شب عکس از زندگی اش میگیرد و خرجِ اینستاگرام میکند!!! خبرنگار از بس امکان کار دارد برای خودش کانال می زند و نوشته هایش را منتشر می کند! نقاش و نویسنده و موزیسین و ... هم اگر ترک وطن نکرده باشن در انزوا و سکوت کار خودشون رو میکنن! اون وقت عده ای کم سواد و البته بی هنر! در انزوای هنرمندان اصیل و ارزشمند، به لطف تلویزیون و گاه سیستم معیوب سینمای ایران می شوند اَبَر سلبیریتی!!! اون وقت همینها به خودشان اجازه می دهند در همه چیز دخالت کننند و نظر دهند!! سلبریتی ها مواضع سیاسی (و معمولا ناآگاهانه) میگیرند! مردم فحش می دهند! سلبریتی ها جایزه می گیرند! مردم فحش میدهند! سیاسیونمان در نقش سلبریتی های محبوب جامعه عرض اندام می کنند!!! باز مردم فحش می دهند!
آن وقت همه جای دنیا رسم این است که پاپارتزی ها زندگی سلبریتیها را دنبال میکنند و عکسهایش را نشر می دهند! آن وقت در ایران خودِ این سلبریتی ها اعم از هنری و به ویژه سیاسی عکس های آنچنانیشان را منتشر میکنند مثلا: من و شلوارک ماماندوزم همین الان یهویی! تازه از خواب بیدارشدم دس صورتمو نشستم همین الان یهویی! با رفقا رفتیم فلان رستوران دوستون دارم بهویی!
ببخشید باز زیاده گویی کردم، همین الان یهویی :)))
پاسخ:
سلام
بسیار خوب و عالی گفتید
کاملا موافق هستم. مخصوصا با اون بخشش که سلبریتی ها میخوان در مورد همه چیز اظهار نظر کنن و بدتر اینکه به حرف هاشون استناد هم میشه
فقط من معنی پاپاراتزی رو نمی دونم اگر بهم بگید ممنون میشم

۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۴ سنگـــ ـــول
سلام
به شما تبریک میگم بخاطر رویه ای که انتخاب کردید . علیرغم میل باطنیم نمیخام هیچ چهره مشهور و پرطرفداری رو زیر سوال ببرم اما بنظرم نتیجه گیری اخیر شما درست ترین اتفاقه .
یاد اهنگی که ابی خونده میفتم : یه دختر تو تراس روبرویی / یه شال سبزو هر شب میتکونه ...
خوبه که پی بردید قهرمان خودتون هستید.
پاسخ:
سلام
چه قدر خوبه آدم اول کامنتش سلام بنویسه
این رو امشب از شما یاد گرفتم.ممنونم
در این که قهرمان زندگی هر کدوم از ما خودمون هستیم کاملا با شما موافقم
سلام منم موافقم با این تصمیم و نظر شما خودم هم کم اینجوری نبودم ولی خوب چند وقتیه ترک کردم!
پاسخ:
سلام
خوشحالم که هم نظریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی