الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

بهترین آرزوی ممکن برای دشمن

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۸ ب.ظ

اول ترم بود و من و عیالم هنوز کامل انتخاب واحد نکرده بودیم

درسی را برای سال بالایی ها ارایه داده بودند و من و همسر هم شاید از سر کنجکاوی رفتیم سر کلاس همان درس تا اگر از استادش خوشمان آمد بر داریم اش.

مدرس اش زنی بود میانسال و خیلی خشک ظاهر.

از در که وارد شد لیست اسامی را درآورد و حضور و غیاب کرد

و بعد هم پرسید کسی هست که اسمش را نخوانده باشد؟

تتها ما دو نفر خوشان خوشان دستمان را بردیم بالا و از نگاه هایمان به هم معلوم بود خودمان هم متعجبیم از تنها بودنمان.

 استاد اما بدون اینکه سرش را از کاغذهایش بیرون بیاورد بدون مکث و یک نفس گفت: تشریف ببرید بیرون من فقط دانشجوی خودم را سر کلاس راه میدهم.

طبیعتا رفتیم بیرون

مغموم و خجالتزده.

شما فکر کن من و زن جان الان بیرون در کلاس ایستاده ایم  و او مخصوصا ناراحت بور شدنش است.

و من باید خودی نشان بدهم.

اینجا بود که من یکی از خاص ترین خاطراتم را رقم زدم.

البت برای شما مسخره است

در خاطره من اما این دم میان خاص ترین لحظه ها ثبت شده.

جدا نمیدانم برای خودشیرینی بود یا چه دلیل احمقانه دیگری که در جواب مینا که با اخم پرسید آخه چرا اینجوری کرد؟؟

گفتم: ناراحت نباش دو ماه دیگه میمیره!!!

واقعا چرا باید میمرد؟؟؟

چون من و مینا را طی حرکتی محترمانه و قانونی بیرون کرده بود؟؟؟

چون ما بدون هیچ تحقیقی رفته بودیم در کلاسی که استادش لااقل بیست سال با همین رویه کار کرده بود؟؟

چون او از ما خوشش نمی آمد و ما از او باید می مرد؟؟



نمی دانم

ولی دو ماه نشد که مرد.


حالا شاید بعضی بخندند اما هنوز فکر میکنم پایم در قضیه مرگ آن استاد گیر است.

با اینهمه این همه ی ماجرا نیست.

ادامه عجیب تر خاطره من دو ترم اضافه ماندن در دانشگاه سر همان درس، فقط به خاطر دعوایم با استاد جدید است.


شاید اگر من و خانمم کمی قبل از ورود به کلاس  دویست و ده در آن دوشنبه کذایی بهمن هشتاد و شش، درباره خلقیات خانم دکتر شادروان و جنت مکان تحقیق میکردیم الان او زنده بود و من هم دو ترم اضافه بخاطر همان درس در دانشگاه نمی ماندم.

باورکنید مرگ دشمن همیشه بهترین آرزوی ممکن نیست.



۹۵/۰۳/۰۴
عماد الدین

نظرات  (۶)

مرگ و زندگی که صد البته دست خود خداست و هیچ احد النتسی هم درش دخیل نیست!
برای ما نیز دعا کنید!
کمتر از دوماه دیگر کنکور  میرسد!(جامعه در صفوف بالا خلا زیاد داره!)
پاسخ:
کنکور این سالها که دیگر خیلی نباید استرس داشته باشد دوست من
زمان ما و صد البته قبل ما جدا برای خودش فتح الفتوحی بود...
زنده باد مخالف من
پاسخ:
زنده باد
۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۸ شرف‌الدین
دمت گرم
اصلا تابلو نکردی که به انتخابات ریاست خبرگان ربط داره!! :))
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۲۵ ماهی سیاه کوچولو
ایول بابا چه خاطره جالبی
ولی منم شما رو در مرگ اوشون بی تقصیر نمیدونم :)))

کامنت شرف الدینو :)))
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۴ سنگـــ ـــول
با این عبارت که " مرگ دشمن همیشه بهترین آرزوی ممکن نیست" کاملا موافقم و در حالت عمومی تر : " مرگ دشمن همیشه بهترین اتفاق ممکن نیست "
البته اون خانم مرحوم مغفور فکر نمیکنم با شما خصومتی داشتند و فقط خواستار نظم در سیستم تدریسشون بودن.
من با جمله ی آخر خیلی خیلی خیلی موافقم
مادرم همیشه این را به ما می گفت وقتهایی که از کسی بسیار ظلم میدیدیم.../

 باور کنید که من هم بسیار دیده ام که چیزهایی که اصلا به هم ربط ندارند ربط پیدا میکنند با هم!!! چیزی مثل اثر بال زدن پروانه ای در ژاپن که موجب طوفانی در آمریکا می شود!!
باور کنید حتی ریاضی هم این مسئله را ثابت کرده است!!/

 حالا ماجرای فوت علیا مخدره استاد گرامی به زعم شرف الدین نمیتواند ربطی به نوشتن مطلبی در آستانه ی انتخاب ریاست مجلس خبرگان داشته باشد؟؟؟

پاسخ:
سلام
صد البته که میتواند مربوط باشد
مثل اثر پروانه ای که علم هم ثابتش کرده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی