الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

متولد چه ماهی هستی؟

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۱۶ ق.ظ

 

همه ما مکررا انواع و اقسام تقسیم بندی‌های افراد بر اساس ماه تولدشان را دیده‌ایم. ویژگی‌های ماه تولد، سنگ‌های ماه تولد، ذکرهای ماه تولد و غیره.

مثلا بارها با انواع این جملات مواجه شده‌ایم که "ببخشید که حرفم را رک میزنم، ما فروردینی ها نمیتونیم نگیم" یا "غرور یه مرداد ماهی یعنی همه زندگیش" و غیره.

 

سوال من از دوستانی که با تاثیر ماه تولد بر روحیات و زندگی افراد موافقند این است که:


مبنای تاثیر ماه تولد بر خلقیات و زندگی افراد چیست؟ چه دلیلی عقلی یا نقلی برای اثبات این ادعا وجود دارد؟


آیا مثلا متولدین ۳۰مهر خلقیات متفاوتی با متولدین ۱ آبان دارند؟


امروزه که به همت علم پزشکی تعیین زمان تولد تا حدی به دست پزشکان و والدین است، اگر با چند روز تغییر، زمان تولد را از یک ماه به ماه دیگر منتقل کنند، روحیات نوزاد تغییر میکند؟


تاثیر ماه تولد فقط در ماه‌های شمسی است یا ماه‌های میلادی و قمری هم تاثیرگذارند؟ این تاثیرات بر چه اساسی مشخص می‌شوند؟ آن وقت اگر دو نفر متولد یک ماه شمسی با دو ماه میلادی یا قمری متفاوت باشند، تکلیف خلقیات این افراد چیست؟

 

یکی از آثار سوء تبلیغ و ترویج خرافه‌گرایی در طالع بینی ماه ها این است که افراد برخی از رفتارهای ناپسند خود را از آثار جبری ماه تولد خود دانسته و تلاشی برای اصلاح آن نمی‌کنند. حتی گاهی مطالعه این ویژگی ها فرد را بر آن میدارد که این ویژگی ها را در خود بسازد!

۹۸/۰۲/۰۹
شرف‌الدین

نظرات  (۱)

تاثیر ایام و حتی شرایط آب هوایی بر خلق و خو و طبع انسان هاخرافه نیست;
بلندی و کوتاهی روزها
سرد بودن یا گرم بودن هوا
تابستان یا زمستان
کوهستانی یا شرجی بودن; جنگلی یا ساحلی بودن، محل زندگی
و حتی نور ماه و خورشید
به لحاظ علمی باعث تغییراتی در کره زمین، جذر و مد آب اقیانوس ها و دریاها، رشد گیاهان و سایر مخلوقات این کره خاکی می شود;
پس ساده انگارانه است اگر همه این ویژگی ها و شرایط را خرافه فرض کنیم یا این که بر این باور باشیم که انسان چون موجود برتر ماسوی است، از قوانین طبیعت مستثنی است و این ها هیچ تاثیری رو انسان ندارد.

اما مسأله اینجا است که وقتی انسان مختار و آزاد وعاقل آفریده شده، قطعا نمی بایست خود را مقهور و مجبور شرایط محیط و ایام بداند و
یا فرض را بر این بگذارد که چون خصلتی در او وجود دارد غیرقابل تغییر است.
پاسخ:
نحن ابناء الدلیل
دلیل بیارید لطفا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی