الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

بازار ساحری

جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۴۵ ق.ظ

یکم- یک بنده خدایی هست که هرچه تلاش کرد نتوانست دیپلمش را بگیرد. درس را نیمه کاره رها کرد و بعد از رسیدن به هجده سالگی عازم سربازی شد. در دوران سربازی به علت یک سری اختلالات اعصاب و روان معاف از رزم شد و چند ماه پیش خدمتش تمام شد. پسر خیلی خوبی است و من هم خیلی دوستش دارم و خانواده بسیار محترمی دارد اما بالاخره این ویژگی ها را دارد.

 

دوم- یک خانمی هست که مدتها در یک مرکز پزشکی مشغول به کار بود. کارشان هم انجام تزریقات بود. به قول معروف آمپول زن بود.

 

سوم- رفتیم منزل یکی از آشنایان. پدر خانواده نبود. پرس و جو کردیم، گفتند رفته همان شهرستانی که پسرش در دانشگاه علمی کاربردی آنجا درس میخواند. علت را جویا شدیم، گفتند پسرش در آستانه مشروطی است و رفته یکی از اساتید را راضی کند که نمره قبولی بدهد تا مشروط نشود. پسر خیلی خوبی است و بسیار با اخلاق و مودب البته

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

یکم پریم:  نوشته بود فلانی تو را به این گروه اضافه کرده. گروه شلوغی بود. موضوع گروه هم طب سنتی و گیاهی بود. توضیحات گروه را که خواندم، نوشته بود "انجام مشاوره های طب گیاهی" و یک ID هم گذاشته بود برای پرسیدن سوالات. ID متعلق به همان دوستمان بود که دیپلم نگرفته عازم سربازی بی رزم شده بود.

 

دوم پریم: دیدم دارد برایم نسخه می پیچد که برای درمان کبد چرب باید فلان عرق گیاهی را بخوری و فلان ماده غذایی را ترک کنی. پرسیدم اینها را از کجا میگویی؟ گفت فلانی یک گروه تلگرامی زده و آنجا مشاوره پزشکی میدهد. منظورش همان خانم آمپول زن بود

 

سوم پریم: ناخواسته عضو یک کانال شده بودم. در معرفی کانال نوشته بود: عرضه کننده انواع عسل طبی، گیاهان دارویی, زیر نظر کار شناس گیاهان دارویی و طب سنتی. عکس کانال هم کارت مجوز ایشان برای کار در زمینه طب گیاهی بود. راست هم میگفت، واقعا کارشناسی گیاهان دارویی گرفته بود، اما با وساطت پدر و خواهش و تمنا

 

 

 

 

منکر تاثیر گیاهان بر روی سلامتی نیستم، اما حواسمان باشد نه هرکه سر بتراشد قلندری داند.

 

برای پیگیری راحتتر وبلاگ میتوانید کانال تلگرامی الدین را دنبال کنید.

۹۶/۰۸/۱۲
شرف‌الدین

نظرات  (۱۱)

فرمایش شما کاملا صحیحه
 این دوره های آزاد آموزش امدادگری، پرستاری و داروشناسی یا طب سنتی مجوزی برای اشتغال ایجاد نمی کند

تا جایی که من خبر دارم تاکید هلال احمر و مراکز مشابه هم این است که چنین مدارکی، مهارت و مجوزی برلی کار نیست

در حالی که اغلب افراد از این طریق کسب درآمد می کنند
و عجب از کارفرما و مراجعی که به چنین افرادی اعتماد میکنند
پاسخ:
دقیقا دقیقا
مخصوصا در حوزه سلامتی که واقعا شوخی هم نداره نباید از این کارها کرد
۱۲ آبان ۹۶ ، ۱۰:۵۸ آشنای غریب
قصد اهانت به هیچ قشری رو ندارم
فقط سخن یکی از اقواممون رو باز گو میکنم

سخن از تخصص دکتر ها بود، اون فامیلمون گفتدیگه من بچه خودمو میبینم چه جور درس میخونه و مدرک میگیره!
پاسخ:
تازه اونها دکترهایی هستند که حداقل دوتا کتاب خوندند و ازش امتحان گرفتند و قبل از آغاز طبابت باید دوره بگذرونند.
این مواردی که من گفتم دیگه هیچی!
۱۳ آبان ۹۶ ، ۰۹:۲۷ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
کار به جایی رسیده که میگه: دکتر اینجوری گفته ولی تو تلگرام اونجوری نوشته! یه جوی که انگار حرف تلگرام رو بیشتر قبول داره!
پاسخ:
توی فضایی که پزشکها هم نمیتوننند بیماری تشخیص بدند یا درمان کنند، دیگه تکلیف این بی سوادها هم معلومه
۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۱:۱۳ هانیه شالباف
چندوقت پیش رفته بودم دندون‌پزشک؛ درباره‌ی تاثیر نخ‌دندون پرسیدم از دکتر. بعد از این‌که برام توضیح داد کلی هم حرص و جوش خورد بابت این اطلاعات غلط تلگرامی! 


پاسخ:
حالا دکتر چی میگفت از نخ دندون؟ میگفت مفیده؟
من شنیدم به اندازه مسواک برای دندونها مفیده
۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۹ هانیه شالباف
آره؛ خیلی تاکید می‌کرد که استفاده کنم. 
دقیقن همین‌طوره؛ خیلی مهمه. 
پاسخ:
من اولین نخ دندونی که استفاده کردم، یه نخ دندون خیلی با کیفیت بود. دفعه بعد که رفتم بخرم، دیدم هم 9هزار تومنیش رو داره، هم سه هزار تومنیش. منم گفتم نخ نخه دیگه! چه فرقی میکنه؟! برا چی الکی پول اضافه بدم؟! ارزونش رو خریدم. وقتی استفاده کردم دیدم خییییلی فرق داره! از اون به بعد دیگه فقط نخ خوب خریدم :)
۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۴ هانیه شالباف
والا من قیمتش رو نمی‌دونم؛ ولی خوبه :)))
پاسخ:
بله خوبه! :))
وااااای
پس همینه گاهی تناقضات خفن تو طب سنتی بر من حلول میکنه !
اتفاقا یه فامیل داریم که زن اولشو طلاق داده
چند ماه یکبار از نوه و دخترش خبر میگیره
در حد سلام و علیکم روابط عمومی نداره
سوادشم نهایتا دیپلم شایدم کمتر باشه
ظرف چند سال به مدد پول شد استاد انگیزشی و همش در حال برگزاری کنفرانسه!!!

پاسخ:
کلا توی اینجور چیزها باید اصل رو بر عدم صداقت بذارید مگر اینکه یقین کنید طرف حرفه ایه
 اخیرا یکی از همین"  نخونده ملا شده " ها -  آقای روازاده - نطق کردن که مسواک و اینا همش ابتکار صهیونیستاست و مینای دندونو میبره  . بعد وزیر بهداشت به این حرفشون واکنش نشون دادن  ، جالب اینجاست که  آقای لاریجانی قوه ی قضاییه سریع بعدش اومدن و گفتن که اگه کسی به پزشک اعتقاد نداشته باشه جرم نیست . اینه وضع مملکت ما ، یه عده که اتفاقا در راس قدرت هم هستن از این رمالی ها خوششون هم میاد . دوست دارن که رد پایی از اسم دین تو همه جا باشه . فقط در عجبم که چرا وقتی خودشون مریض میشن به سراغ همین دکان ها نمیرن و چند ماه چندماه به تخت آی سیو دخیل میبندن تا به دنیا وصل بمونن . آقای الدین ، آخرش با پستاتون سر ما رو به باد می دید .
در خوب بودن نخ دندون هم شکی نیست در ضمن :)) روزی حداقل دوبار هم باید مسواک بزنید :) 
پاسخ:
سلام
من اون صحبت آقای آملی رو شنیدم ولی نفهمیدم منظورش وزیر بهداشت و ماجرای روازاده است. ممنون که منو از جهل درآوردید! :)
واقعا هم همینه. اینایی که اینقدر ادعای طب سنتی دارند، آخرش هم به پزشکی نوین متوسل میشند!
در رابطه با حرف روازاده اینم ببینید خوبه : https://www.instagram.com/p/Ba9yCWQHlwz/?taken-by=bighanoononline

دوبار مسواک؟! اگر دوبار بزنیم که شماها بیکار می مونید! من شلخته مسواک میزنم که چیزی هم گیر دندانپزشکها بیاید! :))))

من دندون عقلم داره اذیت میکنه. شما پس بالاخره کی درستون تموم میشه؟ من نگهش داشتم که دیگه جای غریبه نرم و بیام پیش شما!  :))
تلمیح جذابی بود :))) ولی واقعیت اینه که طرف ِ دندون پزشکا " کِشت ِ صیفی اعیانیست " :)

پاسخ:
"کشت صیفی اعیانیست" هم توی همون داستان بود؟ :)
 بعله ، هر دو جمله مال داستان سووشون هستن :) 
ولی جدای از شوخی ، خیلی از چیزها رو منم تا حالا نمی دونستم . مثلا مسواک زدن حالت صفر و یک داره ، زیر دوبار در روز معادل صفره و هیچ تاثیری نداره . جالبه که پوسیدگی تنها و تنها یک دلیل داره و اونم پلاک باکتریاییه که به روش مکانیکی از بین میره ( مسواک ، نخ دندان ، اسکیلینگ یا به اصطلاح جرم گیری ) .اگه امروز برای اینا وقت و هزینه نذارید ، فردا باید برای درمانش این انرژی رو بذارید . بعد چیزی که من تازه این ترم یاد گرفتم نحوه ی درست استفاده از نخ دندان بود . نباید از یک جای نخ دوبار استفاده کنید ، نخ رو باید همونطور که تو سطوح بین دندانی پیش میرید،  به تدریج جابه جا کنید . کسایی که میگن این حرفا کشکه و تو عمرشون به ندرت مسواک زدن و یک بار هم پاشون به دندانپزشکی باز نشده ، دروغ نمیگن . تعداد خیلی محدودی از افراد هستن که دهانشون به طور ژنتیکی فلور نرمال نداره ( باکتری های مقیم دهان که در صورت ایجاد پلاک شرایط برای بیماری زا شدنشون مهیا میشه ) و به اصطلاح جرم فری هستن . اما اکثریت بقیه که این ژن ِ به معنای واقعی برتر رو ندارن اینطور نیست که محکوم باشن به پوسیدگی ، با رعایت بهداشت با همون سه تا تکنیک مکانیکی که گفتم ، میتونن کاملا از پوسیدگی جلوگیری کنن .‌
 پایین ترین و وسیع ترین سطح هرم سلامت ، فرهنگسازیه . با کم ترین هزینه میشه بیشترین افراد رو شامل شد . بنابراین گفتم این همه کامنت ِ غیر مفید که میدم ، یه بارم وقت بذارم این چیزای اولیه رو که صدا و سیمای ما واسش وقت نداره ( وظیفه ی خطیر نمایش آواز خوندن مبتذل چند تا بچه ی میکروسلبریتی و قهقهه ی مجری های سبک سر رو به عهده داره )   رو بگم شاید حتی یه نفر ازش تاثیر گرفت . 
پاسخ:
اطلاعات جالبی بود. ممنون

اون ماجرای عدم دوبار استفاده از نخ دندان رو میتونم بفهمم، اما قبول کنید که در دوره ای که مردم حرف خدا هم بدون دلیل نمیپذیرند، من سختم باشه که بپذیرم یک بار مسواک با اصلا مسواک نزدن مساویه!! :))  لطفا دلیلیش رو هم بگید


دوبار استفاده از مسواک زمان خاصی داره؟ من یک بار صبح ها بعد از صبحانه و قبل از خارج شدن از خونه مسواک میزنم، یک بار قبل از خواب. خوبه یا باید زمانش رو تغییر بدم؟


 واضحه ، چون یه بار مسواک نمیتونه مانع از تشکیل پلاک بشه . تشکیل پلاک هم اصلی ترین عامل پوسیدگیه . 
خیلی خوبه ، مسواکتون نباید هارد یا سافت باشه ، مدیوم بهترین حالته . مدل مسواک زدنتون به هیچ وجه افقی نباشه . عمودی با چرخش ( یه ذره مچتون رو به بالا و پایین بچرخونید )  با این همه باز هم ممکنه مخصوصا تو سطح زبانی دندان های قدامی پایین جرم داشته باشید که سالی یه بار مراجعه به پزشک این مشکلم حل میکنه . اینا سوسول بازی نیست ، واقعا هزینه های پیشگیریه که بسیار کمتر از درمانه . 
پاسخ:
1- واضح که نیست البته! :))
این پلاکها یا با هربار مسواک از بین میرند و اگر دوبار مسواک بزنیم، دوبار در روز از بین میرند، یا چون مقاوم هستند نیاز به مسواک بیشتری هست و مثلا میشه با یک بار مسواک طولانی مدت مشکل رو برطرف کرد :)
 اگر اشتباه میگم لطفا اصلاحش کند.

2-اتفاقا منم همیشه مسواک مدیوم میگیرم. یادمه یه بار از یک دوست دندونپزشک پرسیدم که چه مارک مسواکی خوبه؟ گفت ما مسواک خوب و بد نداریم، مسواک زدن خوب و بد داریم! حرف جالبی بود!  البته ایشون مثل شما لطف نکرد که شیوه صحیح مسواک زدن رو توضیح بده :))

3- میدونم که سوسول بازی نیست :)) اتفاقا خیلی حرفهای خوبیه و ممنونم که به اشتراک گذاشتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی