الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

من سپاهی هستم / من سپاهی نیستم

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷ ب.ظ

وقتی چند روز مانده به سخنرانی جنجالی ترامپ، زمزمه هایی بلند شد که آمریکا میخواهد سپاه را به عنوان نیروی تروریستی اعلام کند و تحریمهای کاتسا را درباره آن اجرا کند، رییس جمهور روحانی در جلسه هیئت دولت از سپاه قاطعانه حمایت کرد و گفت سپاه در قلب مردم جا دارد.

صداوسیما که حسابی از صحبتهای روحانی ذوق زده شده بود، علاوه بر توضیح مفصل این خبر در اخبار رسمی، طی یک اقدام کم سابقه (و یا شاید بی سابقه) بعد از اخبار ساعت 14 مشروح سخنان رییس جمهور در هیئت دولت را پخش کرد.

بعد از این ماجرا در فضای مجازی جوی بر علیه روحانی شکل گرفت و او را متهم به تزویر و دروغ کردند و میگفتند روحانی قبل از انتخابات از سپاه انتقاد میکرد و سپاه را "دولت با تفنگ" خطاب میکرد تا از  مردم رای بگیرد اما بعد از انتخابات از سپاه تمجید میکند و جایگاه آن را قلب مردم میداند.

عده ای از دوستان اصولگرا هم این حرفهای روحانی را حمل بر توبه روحانی کردند و در تعریف و تمجید از سپاه تا توانستند مایه گذاشتند.

 

اما به راستی صحبتهای پیش و پس از انتخابات روحانی متناقض است؟ به نظر میرسد صحبتهای رییس جمهور به هیچ وجه دارای تناقض و تعارض نیست.

سپاه اگر به وظیفه اصلی خودش یعنی امور نظامی بپردازد و مانند ارتش برای دفاع از امنیت و مرزهای کشور توان خود را تقویت کند، قطعا در قلب مردم جا خواهد داشت و محبوب همه ملت خواه بود. اما اگر بخواهد در نقش یک دولت میلیتاریستی موازی ظاهر شود و اقدامات کلان اقتصادی و سیاسی انجام دهد و برج و پاساژ بسازد و شرکت نفتی احداث کند و وارادت و صادرات انجام دهد، قطعا مردود و مبغوض است.

سپاه امروز که به هر دوکار مشغول است، از حیث نظامی اش مورد سپاس است و از حیث سیاسی و اقتصادی اش مورد انتقاد.

۹۶/۰۷/۲۴
شرف‌الدین

نظرات  (۴)

1- سپاه تنها یک واحد نظامی نیست
2- سپاه کارش حفاظت است
و هر جا که دولت روحانی کم کاری کند او برای اسلام جبران میکند
از اقتصاد و ساخت ساز هم حفاظت میکند.
و مهمترین کاری که میکند محرومیت زدایی است که خدایان کاخ نشین شما نمیکنند
-بله سپاه اتینگونه در دل مردم است
پس لطفا کمی سکوت محض
دل پر را نمی شود خالی کرد
تو بین سپاهی بودن و نبودنت موندی و دچار نفاقی
چه انتظاری میشه داشت ازت
اما من یک سپاهی هم
و هرجا کوتاهی کنید پر میکنم

پاسخ:
سلام
تفسیر موسع از فعالیتهای سپاه صرفا یک توجیه است برای کارهای خارج از وظیفه اش

من همونطور که از متن هم مشخص بود، در جنبه های نظامی طرفدار سپاه هستم و در مباحث اقتصادی و  سیاسی و فرهنگی به هیچوجه موید سپاه نیستم

ادبیاتتون خیلی مناسب یک گفتگوی مسالمت آمیز نبود. خدا توفیق بده که عامل به این آیه باشیم:  ولا تجعل فی قلوبنا غلاً للذین آمنوا
سلام
شما نه از حیطه سپاه خبر داری و نه حق دارید برای سپاه وظیفه تعیین کنید.
در یک کلام سپاه، ارتش نیست.
بهتره برید و اساسنامه سپاه و وظایفش را مطالعه کنید.
(هرچه کشیم از هوا حرف زدن بخشی از جامعه هست که اسمشون رو گذاشتن اصول گراها و اکثرا اصلاح طلب ها)
وقت و وظیفه اسناد و توضیحات اضافه به عهده من نیست.

- شما فکر کنم از قواعد منطقی سر در نمی آورید؟:)
هم زمان دو نقیض نمیتونن باهم جمع شن

-برادر مومن من خودمو مومن نمیدونم. شما چه زود و چه مطمئن به جمع مومنین پیوستی :)
خدا کند از احادیث هم مطلع باشیم و بدانیم که جمعی خود را شیعه خواندند و امام غضبانک فرمود شما محبید و نه شیعه

یا حق

پاسخ:
سلام
با کسی که فکر میکنه حمایت از بخشی از فعالیتهای سپاه و عدم حمایت از بخشی دیگر از فعالیتهای سپاه میشه اجتماع نقیضین، واقعا من حرفی ندارم

کسی که نمیدونه خودش چی گفته...
من دیگه حرفی ندارم.
میگه من سپاهی ام . من سپاهی نیستم
و این میشه اجتماع نقیضین
پس من دیگه حرفی ندارم :)
و بحث کردن هایتان همیشه مثل هم است :d
موفق باشی
وقتی که زور و جهل، دانایی را از شهر بیرون کردند ناگهان سکوت محض در بلاد حکمفرما شد!!!
پاسخ:
چه عرض کنم!
ابتداییات منطق رو متوجه نبودند. منم دیگه ادامه ندادم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی