الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

آنچه ایران به آن نیاز دارد

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ق.ظ

۱- پدرش عضو سپاه قدس بود و مسئولیت های مختلفی داشت. این آخرها که بازنشست شده بود وظیفه اش سازماندهی و اعزام نیروهای زینبیون و فاطمیون بود. پدر محمد مرد بی نظیری بود و بی نهایت دوست داشتنی. اما سال گذشته به دلیل شیمیایی سالهای جنگ شهید شد. رفیق من همیشه تاسف می خورد که چرا اسلحه به دست نمی گیرد و در جبهه مقاومت نمی جنگد. مسئله جبهه مقاومت و حمایت از آن در تمامی تار و پود های زندگی محمد تنیده شده است. 


اما وقتی بحثمان شروع می شود مراعاتش را نمی کنم. با بی رحمی میگویم حمایت از آدم کشی مثل اسد مشارکت در جنایت های اوست؛ کسانی که به سوریه می روند مدافعین اسد هستند؛ حمایت از اسد غیراخلاقی و غیر انسانی است. گاه حتی پارا فراتر می گذارم و میگویم شما در تمامی رنج های مردم سوریه شریک هستید. مراقب باشید نفریشنان دامنتان را نگیرد.


بله من همه اینها را با بی رحمی می گویم و او با آنکه جواب می دهد، اجازه نمی دهد هیچ کدام اینها بر رابطه مان تاثیر منفی داشته باشد. بعد از هر بحث همچنان دوستیم و صمیمی.


۲- مهدی که عضو سپاه قدس است و چندباری هم برای نبرد اعزام شده شرایطش بدتر است. چون با او نه تنها بر سر سوریه که در رابطه با سپاه هم بحث می کنم و هر آنچه دلم می خواهد نثارش می کنم. با این حال فردای روزی که حسابی از خجالتش در آمده ام، سیل پیام شوخی و خنده است که از طرف او سرازیر می شود. حتی فوتبال هفتگیمان هم قطع نمی شود. با همه این مخالفت ها باز رفیقیم و از آن مهمتر همدیگر را دوست داریم.


۳- اگر از من بپرسند که ایران امروز برای نجات خود به کدام مکتب فکری، جریان سیاسی، رویکرد اقتصادی یا ... احتیاج دارد، خواهم گفت هیچکدام این مکاتب و جریان ها درد خاصی از این مردم ایران دوا نخواهند کرد. ایران امروز بیشتر از هرچیز به محمدها و مهدی ها احتیاج دارد. انسان هایی که محکم بر سر عقاید خود ایستاده اند و صادقانه حاضرند هر نوع هزینه ای نیز پرداخت کنند، اما در عین حال تساهل و مدارای آنها ستودنی است. مخالف خود را نه تنها تکفیر نمی کنند که حرف او را کامل گوش می دهند و فراتر از اینها با او دوستی می کنند و به انسان ها ورای موضع مذهبی و سیاسی شان توجه می کنند.


اگر این روحیه تساهل و مدارا گسترده و فراگیر شد، می شود امید داشت که جریان یا مکتب خاصی امکان بروز یابد و بتواند زمینه تغییر ایران را فراهم کند. در غیر این صورت حتی ایده و اندیشه ای که مستقیم توسط خدا نازل شده باشد نیز راهگشا نخواهد بود.

۹۶/۰۵/۰۲
سراج الدین

نظرات  (۳)

۰۳ مرداد ۹۶ ، ۰۶:۱۲ فرشته حالی
خدا که نمی گذاره کسی مخلصانه به دوزخ بره  کسی که دلش دل خوبی هست و خون اش با اجنه و شیاطین نیامیخته وقتی خدا تو دل منافقین رو نشون داد 
با صداقت رو بر شون می ایستند 
قضیه سوریه خیلی از اسد فراتره  قضیه اینه که دوتا شیطون نداریم توی دنیا 
مثل یهودی سوزوندن  هیتلر که معلومه  تحت هدیت آگاهانه  کسی است که می خواست روی مسجد الاقصی چنبره بزنه  و یا قیام  کمونیست های خون ریز بر علیه بورژوازی زالو صفت یا پوست اندختن و در اومدن ازلباس کشیش 
و خلع  قدرت از ردایی ک دیگه نمیشدباهاش دانشمند سوزوند و به خدا دروغ بست  اینها هر کدوم هزار سال  دارند دیدن ایران انقلاب کرد ما ندیدیم ام اونها ین اما زمان ظهور کرد توی انقلاب مردم برای خدا  داخل شاخه نظامی تخم ریزی کرد ماهم که با ساده لوحانه ترین بر داشت  هرکی با اوباما دست بده و منافق می دونیم هرکی منافق باشه رو  او _با _ما!
مدافع حرم  ترجمه شوالیه های معبد هست و همون ها هستند خودشون نه بچه هاشون اینها وقتی می سوزند یا منفجر میشوند در محو زمان منتقل می شوند

پاسخ:
سلام
راستش من نتونستم منظورتون رو متوجه بشم
سلام، 

موافقم! 
پاسخ:
سلام
خوشحالم که مورد پسندتون قرار گرفت
۰۴ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۰۴ ــ ـکمشـــ
احسنت. دقیقا.
پاسخ:
سلام
ممنونم از لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی