الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

آرزو

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۳۴ ب.ظ

تو آلبوم اخیر خواجه امیری، یک قطعه داره به اسم "آرزو" که شاعرش چندتا آرزو میگه. مثلا میگه "آرزو کن عاشقت نباشم". منم گفتم ده تا آرزو کنم. فعلا تا جوانم و آرزو برام عیب نیست، قدر فرصتها رو بدونم! :)

 

1- آرزو میکنم تو کوچه های 12 متری که نمیدونم شهرداری با چه عقلی اجازه داده توش برج بسازند، گرگ بیابون هم مجبور نشه دنبال جای پارک بگرده.

2- آرزو میکنم به جای اینکه به مردم بگند «به خاطر آرامش بازیگران و فوتبالیستها باهاشون سلفی نگیرید» ، بهشون بگند «بازیگران و فوتبالیستها اصلا مهم نیستند که بخواید از این کارها بکنید. شان خودتون رو پایین نیارید»

3- آرزو میکنم که اگرقراره مردم کتابهای کشکول و تعبیرخواب و صد راز درباره زنان و مردان بخونند، اصلا کلا کتاب نخونند. اصلا  مدرسه هم نمیخواد برند.

4-آرزو میکنم همسر آینده ام هیچوقت ازم نپرسه منو بیشتر دوست داری یا کتلت با نون سنگک تازه و  ریحون. شر میشه!

5- آرزو میکنم مردم پولی که میتونند باهاش چلوکباب برگ با گوجه و کره بخورند، ندند پای پیتزا.

6- آرزو میکنم رسانه های زرد و در راس اونها "تی وی پلاس" نیست و نابود و منهدم بشند به حق همین سوی چراغ!

7-آرزو میکنم بالاخره یه روز این قانون ساده و بدیهی رو همه یاد بگیرند: اول بذارید پیاده شند، بعد شما سوار شید!

8- آرزو میکنم صدا و سیما ما رو به چشم "جیگر" نبینه. مگه خودشون برادر-پدر و خواهر-مادر ندارند؟!

9-آرزو میکنم یه روزی بفهمم بالاخره تو انتخابات 88 تقلب شده بود یا نه

10- آرزو میکنم به زودی روزی رو ببینم که هیچ جای دنیا جنگ نیست

 

 

۹۵/۱۰/۰۳
شرف‌الدین

نظرات  (۷)

آرزو میکنم شما و همه به ارزوهای خوبشون برسند ...
پاسخ:
ممنون. ان شاءالله
۰۶ دی ۹۵ ، ۰۷:۲۹ من مُبهم
الهی آمین
پاسخ:
آمین
در ادامه آرزوی هفتم: آرزو میکنم همه یاد بگیرن که همه جا از سمت راست حرکت کنن کلا! پیاده و سواره.
پاسخ:
keep the right! :))
۰۶ دی ۹۵ ، ۰۹:۱۳ مهدیه عباسیان
آرزوی 2 و 3 آرزوهای مشترک تری بودند... از اون هایی که لازمه گفت جانا سخن از زبان ما میگویی...
پاسخ:
متاسفانه موضوعات خیلی رایجی هم هست این قضیه
 ۱) پالادیوم :)
۲) یا رب مباد که گدا معتبر شود :) 
۴) شما آدم ِ مادی ای هستید :( 
۵) اگه یک مامان داشتید که خوردن کالباس رو براتون تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی میکرد پیتزای بیرونو دوست میداشتید  :(
۷) بعد جالبه آدما موقع پیاده شدن با یه لحن حق به جانب اینو میگن ولی موقع سوار شدن یادشون میره :))
۸) جیگر :)))) 
خانواده ی خودشون شبکه های داخلیو نمی بینن :) 
۹) راجع به تقلب مستقیم نظری ندارم  ولی از بودجه ی مردم برای افتتاح دروغین کلی بیمارستان و جاده و افزایش حقوق دم انتخابات ( و بلافاصله پس گرفتنش بعد از انتخابات ) و طرحهای بیهوده ای مثل سهام عدالت استفاده شد . همه اش در راستای تبلیغات . این مصداق بارز تقلبه . 
۱۰ ) آمین :) 
پاسخ:
1)پالادیوم که واقعا جزو فجایع تهرانه. جردن هم به شرح ایضا
2)حلا به فرض گدا هم معتبر شد. مردم چرا این کارها رو میکنند؟؟! به نظرم مشکل اصلی رفتار مردم هست که باعث میشند بعضی ها رو توهم برداره
4) بحث کتلت جداست! :)

5)من خودم شبیه مادر شمام و سوسیس و کالباس نمیخورم. پیتزا هم بخوام بخورم، قارچ و گوشت میخورم
7)عین اونایی که خودشون هل میدند بعد داد میزنند اقا هل نده! :)))
8) شما درس خونی لابد خبر نداری. اشاره داره به کلاه قرمزی
9)تخلف که الی ماشاءالله بود. من منظورم تقلب سازمان یافته گسترده بود
10) مهمترین آرزوی کل بشریته واقعا

۰۶ دی ۹۵ ، ۱۴:۱۳ ــ ـکمشـــ
آرزو می‌کنم هیچ وقت ازدواج نکنی تا آرزوی شماره 4 تحقق پیدا کنه:))
پاسخ:
فقط به خاطر یه آرزو؟ :))
۰۷ دی ۹۵ ، ۰۰:۵۰ هانیه شالباف
منم آرزو می‌کنم همه‌ی این آرزوها برآورده بشه :)) چون آرزوی خیلی‌هاست! مخصوصا ۲،۳،۸!
فقط راجع به ۶: من مخاطب این شبکه و هیچ رسانه‌ی تصویری دیگه‌ای نیستم؛ اما فکر می‌کنم سانسور‌ها و محدودیت‌های بیش‌ازحد سازمان، باعث شده که این شبکه‌های مستقل تشکیل بشن. چون ظاهرا خیلی زیاد شدن. 
پاسخ:
ممنون بابت ارزوی متقابل


شبکه مستقل که ایرادی نداره. منتها اینها زرد پررنگ اند. واقعا مشمئز کننده رفتار میکنند. کافیه یه سرچ ساده تو آپارات بکنید و چندتا از برنامه هاشون رو ببینید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی