الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

همیشه شعبون

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ق.ظ

 

شما هم اگر حوادث خیابانی سال های اخیر را از نزدیک دیده باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که این تعداد آدم بزن بهادر  که دسته دسته در خیابان بودند، از کجا آمدند؟! یا مثلا نیروهای برخورد با دستفروشان شهرداری از کجا پیدا میشوند؟ جوابش را من هم نمیدانم. اما دو تا گزارش را میتوانم نقل کنم.


اولی را خودم با گوش خودم شنیدم. یک بنده خدایی که به نهادهای شبه نظامی نزدیک بود، خیال کرده بود که من هم همفکر خودش هستم. وسط حرفهایش میگفت برای جذب نیروهای ویژه برخورد، یک آزمون هوش میگیرند. اگر کسی هوشش از یک میزانی بالاتر باشد طرف را جذب نمیکنند. چون وقتی به طرف میگویند برو فلان جا و  سرکوب کن، طرف نباید به چرایی این دستور فکر کند و نباید بگوید اینجا بچه و پیرزن و پیرمرد هست. بلکه فقط باید برود و بزند. البته طبیعتا فرماندهانشان این وضعیت را ندارند و خودشان هوش بالایی دارند.


گزارش دوم را از مصاحبه یکی از مسئولان امنیتی نقل میکنم. ایشان یکجا در مصاحبه درباره جذب نیروهایشان و نحوه برخورد با تجمعات سال 88 صحبت میکند که من عینا نقل میکنم. " با کار اطلاعاتی اقدامی انجام دادیم که در تهران صدا کرد. 5 هزار نفر از کسانی که در آشوبها حضور داشتند ولی در احزاب و جریانات سیاسی حضور نداشتند بلکه از اشرار و اراذل بودند را شناسایی کردیم و در منزلشان کنترلشان میکردیم. روزی که فراخوان میزدند اینها کنترل میشدند و اجازه نداشتند از خانه بیرون بیایند. بعد اینها را عضو گردان کردم. بعداً این سه گردان نشان دادند که اگر بخواهیم مجاهد تربیت کنیم باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای کار بیاوریم."


در طول تاریخ هم شبیه این افراد را دیده ایم که در بزنگاه ها تاثیر خود را گذاشته اند. افرادی که نه دانشی دارند و نه تحصیلاتی و نه فضل و کمال خاصی روی زندگی همه فرهیختگان جامعه تاثیر گذاشته اند.  28 مرداد هم یکی از این بزنگاه هاست

 

۹۵/۰۵/۲۹
شرف‌الدین

نظرات  (۷)

:||| واقعا جالب بود!!
پاسخ:
و تلخ البته :(
۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۳ سنگـــ ـــول
اصلا از شما توقع چنین رمضانی رو نداشتم . واقعا شگفت زده شدم. شخصا در اطراف خودم کسانی رو با ویژگیهایی که گفتید ( موجوداتی که اهل آسمون و زمین از شرشون در امان نیستن ) میشناسم در آن تاریخ کذا مدتی سر به نیست بودن . هنگام بازگشت با چندین خودروی بالای 100 میلیون به آغوش خانواده برگشتن.
پاسخ:
من نشنیدم بهشون پول خاصی بدند البته
ولی شاید به سرکرده ها و نفرات اصلی بدند
۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۹ ماهیِ نفس کِش! :)
تاریخ؛
ادیب نیست
لغت نامه ها را اما
اصلاح میکند...

#شاملو
پاسخ:
قشنگ بود
ممنون
سلام، 

آن مقام امنیتی اکنون خوشحال تر است که با وضع اقتصادی هر روز تعداد این آدم ها زیادتر می شوند تا هر چه بیشتر از آرمان مشروطه دورتر شویم.  
پاسخ:
سلام
اون بنده خدا که از دنیا رفته الان
ولی در کل فرمایش شما صحیح هست. هرچه اوضاع اقتصادی بدتر باشه، این مدل آدمها هم بیشتر میشند
حکایتی که نقل کردید همون حکایت سگهای قلعه ی حیواناته که تا سر بزنگاهها ناپدید شده بودند و ...

در همون روزگاران که به دلایل معلوم مجبور به خفقان شدیم مطلبی که مطرح کردید در یکسری از عکسهای یکی از مراسمهای رسمی که مورد کشاکش سبزها و سبزالهی ها قرار گرفته بود به شدت به چشم اومد
چیزی که اونقدر خبرهای جورواجور برای نقل شدن بود که به شدت مغفول موند
و اون، عکسهایی بود که عده ای با هیکل و ابهت اراذل اوباش در مراسم بودند در حالی که دستبند به دست در گوشه و کنار حضور داشتند و از تصاویر اینطور به نظر می آمد که در حال آزادی موقت باشند
هرچند از قدیم الایام نقش شعبون بی مخها و طیب حاج رضایی ها و رمضون یخی ها همیشه مشخص بوده و حتی با غسل تعمید هم لک ننگشان پاک نمیشود...
پاسخ:
منم یادمه اون ایام برخی افراد رو که میدیدم متعجب میشدم که اینها دیگه از کجا پیداشون شده؟!!
رفتارهاشون واقعا از یک آدم متعارف به دور بود. اون حجم خشونت عادی نبود
سلام
بله مسافر زندگی

یاد کودتای 28 مرداد افتادم و داره دسته شعبون بی مخ!

نمیدونم کی بود گفته بود اگه خواستی یه کشور و زمینگیر کنی پست و مسولیتهای مهمو بده دسته جاهلان ، فرهیختگان خودشون با این روند یا منزوی میشند یا مهاجرت میکنند.

پاسخ:
سلام
خیلی خوشحال شدم که سر زدید. شگفت زده شدم! اگر دوست داشتید به کانال الدین هم بپیوندید:

https://telegram.me/aldin_blog_ir


فکر میکنم جمله آخر مضمون یک حدیث باشه

خدای من !:/ اون قضیه آی کیو واقعا جالب بود! 
پاسخ:
جالب و تاسف برانگیز!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی