الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

به خاطر لومومبا

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ب.ظ

یک روز تو تاکسی صندلی عقب تنها نشسته بودم و راننده که سیبیل ایدئولوژیکی داشت هم هر جنبده ای رو در اطراف خیابان می دید برای سوار کردن اش تلاش می کرد دختر جوانی کنار ایستاده بود که در پاسخ بوق راننده گفت: سر پاتریس! چون در مسیر بود تاکسی راننده نگهداشت و دختر جوان سوار شد
به محض سوار شدن راننده گفت: خانم سر پاتریس چیه؟ پاتریس لومومبا مرد بزرگی بوده مگه فرش پاتریسه؟! دختر هم بی توجه گفت: حالا هر کی که بود راننده به افسوس سری تکان داد و آهی کشید.
دختر جوان که پیاده شد راننده با غمی که در صدایش اشکار بود گفت: زشته طرف جونشو در راه عدالت و آزادی داده و بعد اونوقت اسم اش رو اینجوری صدا کنیم؟!این آدم قهرمان یک نسل بوده! اسطوره افریقاست!
حق با راننده بوده پاتریس لومومبا رئیس جمهور انقلابی کنگو مرد بزرگی بود که نهایتا هم با کودتایی امریکایی دولت اش ساقط و کشته شد. به راننده گفتم لومومبارو میشناسم و بهش ارادت دارم هر دو در ستایش لومومبا گفتیم و موسی چومبه را نفرین کردیم!
خیلی خوشحال شد گفتم: نه فقط لومومبا بلکه خیلی دیگر از شخصیت های بزرگی که در تهران خیابان و میدان دارند باید مراقب باشیم که اسم شان را مناسب جایگاه شان خطاب قرار دهیم راننده هم تایید کرد.
موقع پیاده شدن گفتم: رفیق چقدر تقدیم کنم؟گفت مهمون ما باش رفیق!

۹۵/۰۵/۲۶
محی الدین

نظرات  (۴)

۲۷ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۲ سنگـــ ـــول
سلام
اسمها خیلی مهم هستند. بنظرم در هویت صاحب اون اسم ( شخص یا مکان و...) تاثیر دارند.

پاسخ:
سلام 

کاملا موافقم
۲۸ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۳ ماهیِ نفس کِش! :)
چقدر آدم هایی مثل این راننده تاکسی خوبن :)

+ارزش ها ب شدت در حال تغییر هستن،متاسفانه...

+ممنون بابت پیشنهاد خوبتون، لطف کردین :)
پاسخ:
اره واقعا ادم خوب و دوست داشتنی بود

خواهش می کنم قابلی نداشت :)
میشناسم راننده تاکسی ای رو که اگه روزگار باش بد تا نکرده بود از همه ی این مدیران و مدیرکل هایی که سر سفره انقلاب در حال لمباندن حقشان(!!) هستند با سواد تر و تواناتر و لایق تر بود و هست..
پاسخ:
کاملا موافقم البته راننده قصه ما اگر انقلاب بلشویکی به جای اسلامی می شد قطعا جز شورای مرکزی هیئت حاکمه بود
خدایی تلفظ لومومبا سخته
اونم وقتی میخوای تاکسی نگه داری :(

من اون دختره نیستما :))
پاسخ:
خداییش شما اون خانم نیستید؟؟ :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی