الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

عاقبت جنگی ها

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ب.ظ

حاج رجب

یک روز به من گفت:  عاقبت ما مثل کشته های مابقی جنگ ها می شود. همه فراموش می شویم. کسی میداند چه کسانی در چالدران شهید شدند؟ اصلا کشته های آن جنگ کجا خاک شده اند؟

این حرف ها برای من خیلی سنگین بود، چطور ممکن است ملتی قهرمان هایش را فراموش کند. وقتی برای منی که فرزند او بودم تحمل این حرف این اندازه سخت بود طبیعتا برای خودش دردناک تر بود. اما همیشه به جنگ خیلی واقعی نگاه می کرد.

نمیدانم چرا اما خبر شهادت حاج رجب محمد زاده من را یاد این خاطره انداخت، شاید این حس که همه آن نسل دارند یکی یکی می روند غمی با خود داشت که تداعی کننده غم هول انگیز این خاطره بود. اما حاج رجب مطمئن باش نمیتوانیم تو و دوستانت را فراموش کنیم.


خدانگهدار حاج رجب


پ.ن: البته این را بگویم که در کنار مزار شیخ صفی الدین در اردبیل قبرستانی هست به اسم شهیدگاه که برخی از کشته های جنگ چالدران آنجا هستند. چالدران را تغییر ندادم تا خاطره اصالت خود را حفظ کند.


۹۵/۰۵/۱۷
سراج الدین

نظرات  (۵)

۱۹ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۳۲ هانیه شالباف
شاید مصلحتِ وجود جانباز ها و پیدا شدن شهدا و دیدن شهدای دست بسته و شنیدن خاطرات آزاده ها و... در همین باشه که فراموش نکنیم هویت و اصالت مون رو...
پاسخ:
سلام
بله
این شهدا و جانبازان سنگ نشون راه هستن
افسوس بر مرده پرستی ایرانی ها ... کاش تا زنده هستن سراغی ازشون گرفته بشه
پاسخ:
سلام
بله متاسفانه
سلام، 

امروز ما نتیجه دیروز است، اگر دیروز را فراموش نکنیم.
پاسخ:
سلام
فراموش نکردن گذشته درک بهتری از امروز بهمون 
خدا رحمتش کنه :((( 
پاسخ:
سلام
خدا همه مارو رحمت کنه
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۰۶:۵۷ سنگـــ ـــول
سلام
یه جمله ای گفتید که من مدتهاست باهاش درگیرم : چطور ممکن است ملتی قهرمانهایش را فراموش کند. بنظرم قهرمان درخورترین و شایسته ترین عنوان برای کسانی هست که جان خودشونو فدای خاکشون میکنن.
یک ملت قطعا همیشه خودشو مدیون قهرمانانش میدونه و اونها رو در یاد خودش محفوظ داره البته اگر عده ای که خوشه چین زحمات و فداکاریهای اونها هستند بگذارن و با معرفی این عزیزان با روشهای نادرست به فراموشی قهرمانها کمک نکنند.
پاسخ:
سلام
کاملا با شما موافق هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی