الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

رفتارهای رویه ساز

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۲۷ ب.ظ

بعضی از کارهایی که نهی شده اند به خاطر ضرر سریع اون کار نیست. یعنی خود اون کار اون موقع شاید بد نباشه، اما باعث ایجاد یک روحیه می شه که اون روحیه خطرناکه. مثلا تو روایات گفتند که حتی در مواقعی که زیاد پول دارید هم پولدارانه رفتار نکنید؛ چرا که وقتی که روحیه پولداری و اشرافی گری در آدم شکل بگیره، این روحیه برای آدم باقی می مونه حتی اگر بعدا فرد وررشکست بشه.

یا مثلا یک حدیث از پیامبر دیدم به این مضمون که آب را هدر ندهید حتی اگر کنار جوی روان باشید. همه ما میدونیم دور ریختن یک لیوان آب کنار یک رود مشکلی ایجاد نمی کنه، اما اون چیزی که نباید شکل بگیره روحیه اسراف کردن و تبذیره. اگر موقع داشتن نعمت یاد بگیریم درست رفتار کنیم، موقع نبودن نعمت هم راحت تر میتونیم زندگی کنیم.

۹۳/۱۲/۰۵
شرف‌الدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی