الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

اجتهاد در تفکر امام

شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۵۸ ب.ظ

حرف الان و اتفاقات اخیر نیست. خیلی وقت است که سیدحسن خمینی یک ایده ای مطرح کرده و آن این است که باید در تفکرات امام اجتهاد کرد. به این معنا که باید اصول و مبانی تفکر امام را به دست آورد و در هر موضوعی به آنها رجوع کرد و با اجتهاد در مبانی به این نتیجه رسید که در نظامواره فکری امام پاسخ این پرسش چیست.

این را گفتم که ربطش بدهم به رویکرد صداوسیما و تریبون دارها راجع به 13 آبان امسال. امام یک دوره ای راجع به آمریکا یک حرفهایی زده اند و نمیشود آن حرفهای امام را از موقعیت زمانی و مکانی آن جدا کرد. یعنی این حرفها بالاخره در یک بستری زده شده. حالا نمیشود هرجا که اسم آمریکا آمد  کلمه "آمریکا" را در صحیفه سرچ کنیم و همانها را تیتر کنیم و به عنوان نظر امام مطرح کنیم.

این کار یک نوع اخباری گریِ احمقانه است. حالا ممکن است اگر در تفکر امام اجتهاد کنیم هم باز به همین حرفها برسیم اما شیوه ای که صداوسیما در پیش گرفته اشتباه فاحش روشی دارد. حالا آمریکا یک مثال است. میشود راجع به هاشمی و میرحسین هم همین حرف را زد. یعنی نمیشود با تعریف آن موقع امام از هاشمی و میرحسین راجع به الان نتیجه گیری کرد و گفت امام اگر الان بود همین حرفها را میزد.

۹۲/۰۸/۱۱
شرف‌الدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی