الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

بی ارزش شدن ریال و مسئولیت رای دهندگان

سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۰۴ ق.ظ


تصور کنید فردی شما را مجبور به دویدن در یک روز گرم تابستانی در مسیری کویری و طولانی کند و وقتی از شدت خستگی و تشنگی جانی در بدن نداشتید ۲ لیوان در مقابل شما قرار دهد و بگوید: یکی از اینها زهر است و دیگری آب گندیده، یکی را انتخاب کن. شما تلاش می کنید آب گندیده را تشخیص دهید و موفق می شوید. اما وقتی آن را می خورید و حالتان بد می شود، همان کسی که چنین شرایطی را برای شما ایجاد کرده می گوید: خاک بر سر نادان تو که آب گندیده خوردی و خودت را بیمار کردی و حالا برای من هم دردسر درست کردی.


داستان امروز نیروهای اصولگرایی که رای دهندگان به روحانی را مواخذه می کنند شبیه همین داستان است. چه در سال ۹۶ و چه در تمامی انتخابات های قبلی، مردم مجبور بودند از بین گزینه های مشخص شده توسط شورای نگهبان رئیس جمهور خود را انتخاب کنند. پس از حوادث سال ۸۸ سختگیری در تعیین گزینه ها بیشتر شد و در سال های ۹۲ و ۹۶ تقریبا گزینه اصلاح طلبی که بتواند امکان موفقیت داشته باشد وجود نداشت.



ناامید شدن این مردم از کاندید منتخبشان که اساسا نه گزینه مطلوب، که تنها گزینه موجودشان بوده است منجر به متمایل شدنشان به دیگر گزینه ها نخواهد شد. بلکه علت اصلی حضور خود در فرآیند های سیاسی نظام که همان امید حداقلی به اصلاح است را نیز از دست خواهند داد. چنین افرادی  در خوش بینانه ترین حالت انفعال سیاسی را پیش خواهند گرفت و نظام را طلاق عاطفی خواهند داد.



اگر رای دهنده ای پس از پیروزی کاندیدایش در انتخابات، حمایت و مطالبه گری و پاسخگویی را فراموش کرد و به این حمایت رنگ مذهبی هم داد لایق سرزنش است؛ اما بسیاری از رای دهندگان به روحانی که امروز خود در صف منتقدین قرار گرفته اند نشان داده اند که روحانی را به عنوان وکیل خود در برآورده کردن وعده های انتخاباتی انتخاب کرده بودند و نه نماینده خدا بر روی زمین یا معجزه هزاره و ذخیره الزمان که بخواهند در هر صورتی و به هر قیمتی از او حمایت کنند.

کسانی که به هر قیمتی از برخی چهره های سیاسی حمایت می کنند لایق این سرزنش ها هستند که البته امروز مدعی شده اند.


در پایان باید گفت اگر قرار است رای دهندگان به روحانی پاسخگوی عملکرد ۵ ساله  او باشند که بر اساس برخی برآورد تنها ۳۵ درصد اقتصاد ایران در دست اوست، دوستان ارزشی نیز باید  پاسخ گوی حمایتشان از ۸ سال احمدی نژاد و حداقل ۲۸ سال عملکرد شورای نگهبان، قوه قضاییه، سپاه و غیره باشند که بخش اعظم قدرت و ثروت نظام را در اختیار دارند.

۹۷/۰۱/۲۱
سراج الدین

نظرات  (۲)

من به دکتر رای نداده ام ولی با این شرایط اگر کس دیگری هم بودند همین شرایط بود و زیاد فرق نمیکرد 
پاسخ:
من که فکر میکنم بدتر هم بود. متاسفانه شرایط داره طوری میشه که مردم حس می کنن هرکس بیاد نه میتونه شرایط رو خیلی بهتر کنه و نه خیلی بدتر. مثل علی منصوریان مربی سابق استقلال یه ترکیب بازنده بستن و قصد دارن پایان با همین برن و راضی به کوچکترین اصلاحی نمیشن. این احساس مردم باعث نامیدی و در ادامه بی تفاوتی اونها خواهد شد
بسیار خوب،همه پاسخ بدن ولی فعلا باید این جماعت فریدون نواز،پاسخ بدن و پیش از اونا خود فریدون و دور و بریاش باید جواب بدن.این آدم با علم به حدود اختیارات ریاست ج.ا.ایران کاندیدا شد و وعده داد.تفاوتی هم بین احمدی نژاد و فریدون دست کم برای بسیاری از ما نیس چه اونکه نه به اون رای دادیم(سنمون کم بود!)و نه با این رای دادم(فریب امثال خاتمی رو نخوردیم.)و اتفاقا ارزشی هم هستیم و از قضا اگر بحث طلب کاری و این چیزای مردمان در قدرتِ همیشه مخالف خوان و ایناس ما هم همین الان طلبکار شورای نگهبانیم که چرا صلاحیت جهانگیری،روحانی،عارف،هاشمی طبا،صادقی،مطهری،پزشکیان،مازنی،جلالی،تابش و...رو رد نکردن و از قوه قضائیه طلبکار اعدام سران و هماهنگ کنندگان جنبش سبز خواهیم بود و از سپاه برای عدم ورود درست و حسابی و جاخالی دادن و فرستادن ما ارزشی ها بجای نوپو و صابرین جلوی مخالفین حکومت طلبکار خواهیم بود.
+اتفاقا طلاق عاطفی ما مث طلاق غیرارزشیا نیس.طلاق ته خط ماس.
برای اون جماعتی که شما نگران طلاق عاطفیشونین،طلاق کلا همیشه به رجوع ختم خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی