الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

اسلام مطلا

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۱۴ ب.ظ


شاید بیشترین ضربه را ما با برخورد های سلیقه ای و سبک دینداری خودمان به اسلام زدیم

سبک زندگی و دینداری که بیش از آنکه به متون مذهبی و اصیل ما مربوط باشد و یا حتی با روح ایات و روایات سنخیتی داشته باشد به فرهنگ و تاریخ ما ارتباط دارد.

از این جهت وقتی طلا نه تنها به عنوان یک شی باارزش، بلکه ارزش دهنده تلقی می شود حتی در امور دینی که اساسا امری معنوی و کیفی هستند نیز ارزش گذاری با طلا صورت می گیرد.

یکی از مصادیق بازاری سازی (ورود قوانین بازار به همه ساحت های اجتماعی از جمله دینداری) جامعه را می توان در این مسئله جست و جو کرد که برای ابراز ارادت خود به کلام خدا و یا خاندان اهل بیت  گنبد های مطلا و قران های مطلا درست می کنیم!

در صورتی که قران چه طلاکوب باشد و یا چه بر کاغذنامرغوب مکتوب شده باشد کلام خداست و به خاطر محتواست که آن ظرف مقدس می شود!

اسلام مطلا یک نقض غرض بزرگ است هم فریاد نهیلیزم است و نشان می دهد که معنویت ما تا به چه اندازه درگیر مادیات شده و هم نقض ایات و روایات است که زیرا چطور می شود انباشت سرمایه را در قالب  قران وجود داشته باشد در حالیکه بسیاری از مسلمانان در ایران و دیگر نقاط جهان درگیر فقر و گرسنگی هستند! و جای تاسف دارد برای روحانیونی که از این نماد نهیلیزم (قران مطلا) بازدید، پرده برداری و تقدیر کردند.

۹۶/۱۰/۲۹
محی الدین

نظرات  (۲)

۲۹ دی ۹۶ ، ۲۱:۵۹ آشنای غریب
منم به شخصه با تزئین و طلا کاری یه جورایی مخالفم 
قبلا هم در مورد مشاهد متربکه من جمله مشهد مقدس اظهار نظر کرده بودم

اما همه اینها درسته ولی یه موضوعی هم من میخوام اظافه کنم
اونم گل بردن به مجالس ترحیم هست

و هزینه های میلیونی فقط برای یک یا دو ساعت

واقعا چه لزومی دارد اون همه هزینه برای دوساعت
و چه لذتی دارد؟
و چه خیری دارد ؟(چه برای مرده و چه به خانواده معزا)
اگر مقصود اینه که به یاد و خاطرتان هستیم
میتوان  با کمک به خیریه ها از مستمندان حمایت کنیم و به روح تازه گذشته خیرات دهیم
اگر میدانید بگوئید ماهم بدانیم
۰۵ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
بلدیم قرآن رو طلا بگیریم و بگذاریم رو طاقچه و به به و چه چه کنیم! ولی بلد نیستیم حرفش رو گوش کنیم! انگار که طلایی کردن قرآن برامون ارزون تر تموم میشه تا عمل کردن بهش!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی