الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

قهرمانی... البته نه برای همه

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ب.ظ

شوکه کننده بود. رفیقم عکس جنازه ای را برایم فرستاده بود که سر نداشت و لباس نظامی تنش بود. روی بدنش نوشته بودند در بیایان های بین عراق و سوریه اسیر و سپس کشته شد. عکس بعدی را که فرستاد متوجه شدم این بدن بی سر متعلق به پاسدار جوانی است به نام محسن حججی از لشگر نجف اشرف (متعلق به شهر نجف آباد) که اسیر داعش شده و دو روز بعد به شهادت رسیده است.


اما شوکه کننده تر از این اتفاق واکنش مردم است به این داستان. در حالی که بخش هایی از جامعه که از راهبرد ایران در عراق و سوریه حمایت می کنند به شدت ناراحتی و تاثر خود را از این حادثه نشان می دهند و آن را با اتفاقات حادثه کربلا مقایسه می کنند، بخش دیگری از جامعه هیچ واکنشی به این حادثه نشان نمی دهد و بیشتر درگیر محرومیت حاج صفی و شجاعی از تیم ملی به خاطر بازی در مقابل یک تیم اسرائیلی است.


این بی توجهی نشان دهنده یک شکاف عمیق است. این که بخش های مختلف جامعه دغدغه های متفاوت و گاه متعارضی داشته باشند پدیده ی جدیدی نیست اما اینکه یک طرف کشته ای را قهرمان ملی حساب کند و آن را الهام بخش فداکاری در راه دین و وطن بداند اما طرف دیگر هیچ واکنشی به این حادثه نشان ندهد، نشان دهنده آن است که اعضای این جامعه در تعریف منافع ملی و قهرمان ملی دچار اختلاف جدی شده اند تا آنجا که قهرمان ملی یک گروه اگر ضد قهرمان دیگری نباشد فاقد هر نوع جایگاهی است.


وقتی که در مورد مسائل ملی این اختلاف پدیدار می شود نشانه خطر است. خطری که نه تنها پشت تصمیم گیران را خالی می کند که چشم طمع دشمنان را تیز می کند.



۹۶/۰۵/۲۲
سراج الدین

نظرات  (۲)

سلام، 

بخاطر این است که حاکمیت مذهبی هیچگونه تعریفی از حاکمیت ملی ندارد. حاکمیت مذهبی فارغ از ملیت است! اگر گاهی از ان حرف می زند برای استفاده برای حاکمیت مذهبی است. 
پاسخ:
سلام بر جناب خلیل
حرف شما رو قبول دارم. این یکی از ضعف های حاکمیت فعلیه
خدا بیامرزه این شهید رو :( من خیلی براش ناراحت شدم ولی راستش موافق نشر دادن عکس های پیکرش و یا صحنه قتلش نیستم.. کاش قشنگ تر از این شهید یاد میکردن.. من با دیدن عکسهاش فقط به این فک میکم که کاش خانوادش نبینن عکسهاشو
پاسخ:
سلام
کاملا درست می فرمایید
این عکس ها به شدت خانواده رو رنج میده
حضور موبایل در صحنه جنگ از یک طرف باعث شده که خانواده ها بتونن هر لحظه با عزیزشون در ارتباط باشن و از طرف دیگه مورد داشتیم که داعشیه بعد از کشتن رزمنده عراقی به خانواده اش زنگ زده و کامل توصیف کرده که چطوری بچه شون رو کشته.
یک شمشیر دو لبه ای شده متاسفانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی