الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

اشتباهات رایج (3)

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ب.ظ

"روح انتظار آنچنان در او نهادینه شده بود که ظهور حضرتش را بسیار نزدیک می‌دید و قرآن کریم هم چه زیبا می‌فرماید که: «الیس الصبح بقریب»؟ آیا صبح نزدیک نیست؟! "

 

جمله بالا را مدیر یک دارالقرآن در وصف مرحوم علی اکبر پرروش گفته است. شبیه این را هم زیاد شنیده ایم که وقتی می خواهند حرف امیدوار کننده ای بزنند و وعده نصر و پیروزی بدهند، به آیه 81 سوره هود اشاره میکنند. به خصوص در رابطه پایان روشن دنیا و ظهور امام عصر (عج) زیاد به این آیه استناد می شود.  الیس الصبح بقریب؟ ایا صبح نزدیک نیست؟

 

اما مراجعه به قرآن کریم و خواندن آیاتی که در رابطه با این مساله است، نشان میدهد که این آیه نه تنها معنای نصرت و پیروزی و روشنی بخشی ندارد، بلکه آیه و وعده عذاب است! آیه در رابطه با قوم لوط است آنجا که مهلتشان تمام می شود و ملائک الهی آمده و قصد عذاب این قوم را دارند.

 

قَالُوا۟ یَٰلُوطُ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَن یَصِلُوٓا۟ إِلَیْکَ ۖ فَأَسْرِ بِأَهْلِکَ بِقِطْعٍۢ مِّنَ ٱلَّیْلِ وَلَا یَلْتَفِتْ مِنکُمْ أَحَدٌ إِلَّا ٱمْرَأَتَکَ ۖ إِنَّهُۥ مُصِیبُهَا مَآ أَصَابَهُمْ ۚ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ ٱلصُّبْحُ ۚ أَلَیْسَ ٱلصُّبْحُ بِقَرِیبٍۢ

(فرشتگان عذاب) گفتند: «ای لوط! ما فرستادگان پروردگار توایم! آنها هرگز دسترسی به تو پیدا نخواهند کرد! در دل شب، خانواده‌ات را (از این شهر) حرکت ده! و هیچ یک از شما پشت سرش را نگاه نکند؛ مگر همسرت، که او هم به همان بلایی که آنها گرفتار می‌شوند، گرفتار خواهد شد! موعد آنها صبح است؛ آیا صبح نزدیک نیست؟!»

۹۶/۰۱/۱۶
شرف‌الدین

نظرات  (۴)

۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۳۶ ماهیِ نفس کِش! :)
شکلک تفکر همراه تعجب !
+ مدیر "دارالقران" :|
+ پستای اشتباهات رایج ایده ی خیلی خوبیه :) تا توی کانال عنوانو دیدم اومدم وبلاگ تا اینجا بخونمش :)

موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون که میخونید. و ممنون تر اینکه عضو کانال هم هستید :)

فعلا شاید وقفه بندازم که پستهای "اشتباهات رایج" پشت سر هم و تکراری نشه
۱۷ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۲ •✿ آرورا ✿•
چه جالب :) خیلی خوب بود
پاسخ:
سلام
خوشحالم که خوشتون اومده :)
۱۷ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۵۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
سلام
ممنون بابت این تذکرات.
پاسخ:
سلام
ارادت :)
سلام، 

این یکی از اشتباهات رایج است که یک آیه یا حتا قسمتی از یک آیه را مستند می کنند به یک مسئله بی آنکه به کل موضوعی که آیه در متن آن آمده است توجه کنند. 
پاسخ:
سلام
بله. متاسفانه خیلی هم رایجه :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی