الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

آشتی ملی، آشفتگی ذهنی

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ق.ظ

سوم راهنمایی که بودم، معلم زبانمان معلم خوبی نبود. گرامرها پیچیده بود ولی ایشان درست درس نمیداد. تقریبا هیچکس درس را یاد نگرفته بود. من که بچه خوب و درس خوان مدرسه بودم  یک بار بعد از کلاس رفتم که از معلممان گلایه کنم. گفتم: آقا ببخشید ما زبان را خوب یاد نمیگیریم. معلم لبخندی زد و گفت: همه شما زبان را خوب بلدید. مثلا بگو book یعنی چی؟ گفتم کتاب. گفت bag یعنی چی؟ گفتم کیف. گفت پس دیدی بلدی؟

من هم متعجب با معلممان خداحافظی کردم که با پرسیدن چند لغت ساده، منکر مشکل عمیق بچه ها در یادگیری گرامر شد.

 

اینکه ما ببینیم مردم ما در سال 92 و بعد از بمباران شدید تمام رسانه ها و تریبونهای رسمی علیه "سران فتنه" و "فتنه اکبر" دقیقا به همان کسی رای میدهند که "سران فتنه" و "اکبر" حمایت کردند؛

اینکه ما ببینیم در انتخابات مجلس یک نفری که "ممنوع التصویر" و "ممنوع المصاحبه" و "ممنوع التشییع" هست، با یک فایل ویدئویی چند دقیقه ای، میتواند تمام میلیاردها بودجه جریانهای خاص را بی اثر کند و همه افراد گمنام لیست امید را راهی مجلس کند؛

و بعد اساسا منکر اختلاف شویم و دست دوستی دراز شده را پس بزنیم، جای تامل جدی است. این رفتار شبیه رفتار همان معلم زیان است

 

 

 

۹۵/۱۱/۲۸
شرف‌الدین

نظرات  (۶)

دست دوستی را پس بزنید؟!! خودتو چسبوندی بهشون یا خودتم از خودشونی؟
+ فک کردین افکار مردم رو میشه کنترل کرد؟ الآن تفکر مردم اینه که اگه تریبون های به قول شما رسمی از کسی بد بگن، اون شخص حتما آدم خوبیه -_-
پاسخ:
خودشون یعنی کیا؟! :)))


دقیقا. واقعا مردم اعتماد خیلی کمی به رسانه های رسمی دارند متاسفانه. اونم رسانه هایی که بودجه های افسانه ای از بیت المال میگیرند :(
۲۸ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۴۷ ــ ـکمشـــ
من بیشتر این رو بازی سیاسی می‌دونم تا ندونستن.
مولفه‌ههای قدرت خیلی چیزها رو تعیین می‌کنند نه معقول و منطقی بودن پیشنهادات...
پاسخ:
امیدوارم اینطور باشه. چون بازی سیاسی کردن خیلی بهتر از نفهمیدن و ندونستن هست
۳۰ بهمن ۹۵ ، ۱۳:۵۷ دچــ ــــار
اگر آن یک نفر چنین عصای موسایی دارد 
دیگر چه نیازی به دست دوستی دراز کردن
آن هم برای معلمی که مطمئن است
+ حداقل بخاطر این حجم محبوبیت و طرفدار که میگید
 دستش را پس می زند؟! :)
پاسخ:
به نظرم کسی که پیشنهاد آشتی ملی داد، بیشتر از هرچیز به دنبال منافع ملی بود.
همون حکایتی که وفتی که امیرالمومنین (ع) گفت میخوام فرزند رو از وسط دو نیم کنم که هرکدوم نیمی رو ببرید، مادر دلسوز از حقش گذشت که آسیبی به فرزندش نرسه



یادی هم کنیم از بازرگان که روزی در بیدادگاه پهلوی گفت ما آخرین گروهی هستیم که درچارچوب قانون اساسی خواسته هامون رو پی میگیریم. وقتی حاکم همه راهها رو میبنده، چاره ای باقی نمیگذاره
سلام، 

درست است. مردم به رسانه ها به صورت زبان یک نفر نگاه می کنند همه زبان مردم.
پاسخ:
سلام
کاش اون زبون هم زبون راستگو و با انصافی بود!
۰۱ اسفند ۹۵ ، ۰۸:۴۶ دچــ ــــار
اتفاقا برای ما (من و دوستم) جای سوال بود که منافع ملی دقیقا چیا هستن ...قابل شمارشن؟


+ مثلا حمله ی ترامپ ! :))
پاسخ:
شما و دوستتون اگر واقعا نمیدونید منافع ملی چیه، پس دیگه بیخیال بحث! :))
۰۲ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۷ سنگـــ ـــول
دوستی با کلماتی کاملا عامیانه میگفت : اینها همشون لباس راحتی که میپوشن دور یه سفره میشینن.بنظرم مصداق بارز این صحبت رو از روابط اقتصادی شاپور کاظمی و اخوان انصاری و دانیال زاده و امثالهم میشه فهمید.
پاسخ:
دوطرف مساله آشتی ملی در این ایام بعید میدونم اینجوری باشند! ظاهرا کدورت عمیقی وجود داره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی