الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

Make America Great again

جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ق.ظ

"آمریکا را دوباره بزرگ کن" شاید ترجمه خوبی از شعار کمپین انتخاباتی ترامپ نباشد اما مهمترین دلیل انتخاب شدن این بساز بفروش نیویورکی همین بوده است. اینکه چرا علی رغم بی برنامه بودن، رسوایی هایی اخلاقی متعدد و انواع اظهار نظر های زن ستیز، ضد مهاجرین، نژادپرستانه و ضد مسلمان ها توانست در انتخابات پیروز شود و جهان را وارد یک شک بزرگ و دوران بلاتکلیفی کند ریشه در این دارد که مردم آمریکا نمی خواهد واقعیت های جهان امروز را بپذیرند. 


واقعیت این است که جهان تغییر کرده است و در این دنیای جدید آمریکا دیگر نمی تواند بدون همکاری سایر کشورها سیاست های خود را به تنهایی اعمال کند. تجربه دخالت های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان نشان داد، دخالت های آمریکا فقط اوضاع را بدتر میکند و هزینه های آن برای اقتصاد آمریکا که رقیبی جدی مانند چین پیدا کرده است کمر شکن است. آمریکا نیازمند تشکیل ائتلاف و جلب نظر و همکاری دیگران است.


خط مشی سیاست خارجی اوباما مبتنی بر همین واقعیت بود و اگر از بلاتکلیفی در سوریه صرف نظر کنیم، کاملا موفق بوده است. یعنی با کمترین هزینه برای ملت آمریکا دست آوردهای بسیار خوبی داشته است. اما برای مردم آمریکا این واقعیت قابل پذیرش نیست. مردم آمریکا همچنان در نوستالوژی دوران روزولت، ریگان، بوش پدر و روسای جهور قدرتمند آمریکا که دست به لشکر کشی های بزرگ زدند و قدرت آمریکا را به رخ کشیدند زندگی می کنند.  کسی که به خوبی این نوستالوژی را نمایندگی کرد ترامپ بود و باور کنید اگر رسوایی های اخلاقی و اظهارات عجیب و غریبش نبود، رای بیشتری میتوانست جمع کند.


اما مردم آمریکا اشتباه کردند و اتفاقا به کسی رای دادند که سیاست هایش موجب ترک تازی رقبای آمریکا می شود.



پ.ن: خنده دار ترین تحلیلی که این روز ها شنیده ام این است که انتخاب ترامپ نشان دهنده خیزش مردم آمریکا علیه سیستم و نتیجه جنبش وال استریت است. 



۹۵/۰۸/۲۱
سراج الدین

نظرات  (۳)

سلام. 

به نظر می رسد امریکا - طراحان پشت صحنه - به این نتیجه رسیده اند که باید در سیاست های جهانی سازی بازنگری کنند و دیگران رادر هزینه های آن شریک نه در منافعش!

پاسخ:
سلام

خوب خیلی وقته به این نتیجه رسیدن
حالا کی این جمله آخری رو گفته؟
پاسخ:
سلام

تلوزیون
دوست عزیز،ترامپ اتفاقا ضد جنگه.جهت اطلاع شما عرض میکنم که زمانی که کلینتون در کنگره از لشکرکشی های بوش ها حمایت میکرد ترامپ لشکرکشیا رو برای اقتصادشون مفید نمیدونس.اصلا تمام جنگ طلبای ایالات ملحده ی امریکا پشت سر کلینتون قرار داشتن.حتی بوش ها(بجز جب) از ترامپ حمایت نکردن و گریت جرج و باربارا و جرج جونیور رسما به همه اعلام کردن که سفید انداختن.مک کین هم روز انتخابات بیانیه ی حمایت داد تازه.اونا اگه نوستالژی توحش داشتن به کلینتون رای میدادن اتفاقا!
تحلیلی که شما مضحک میدونیش اتفاقا بخش از واقعیتا رو پوشش میده.کسی که صرفا بخاطر شکستن سیطره ی رسانه های اصلی و در انتقاد به سیستم بسته و فاسد میخواس رای بده باید یا به جین اشتین یا ترامپ رای میداد و از اونجایی که جین عملا شانسی نداش رفت و به ترامپ رایشو داد و موفق هم شد هرچند تا امروز کلینتون دو میلیون بیشتر رای آورده. 
خود مشاوران ترامپ رای معترضان خاموشو عامل پیروزی میدون.رای به ترامپ هم نشونه ی عقلانیت مردمه.کسی که بدرستی خطر مکزیکیا رو تشخیص داده و میخواد جلوش واسته.تا 2030 سه ایالت امریکا به اشغال جمعیتی مکزیک درمیومد و این فاجعه ی خطرناکی میشد. 
ضمنا شما چشمتونو روی هزینه هایی که اوباما با درگیری با چین،حمایت از حکام حجاز،جنگ در لیبی و استقرار دایمی نیرو در آلبانی و...روی دست ملت گذاشته بستین.

پاسخ:
سلام

اختلاف نظر زیادی داریم
حالا جدای از این بحث جدی شما این کلیپ رو هم 
http://www.aparat.com/v/4g95u/%D9%85%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%BE

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی