الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

با خودمون چند-چند ایم؟

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ

 

سال گذشته با شهاب الدین رفته بودیم پیش آقای زائری. چون نظرات آقای زائری در مورد حجاب همیشه بحث برانگیز بوده، قسمتی از صحبتها هم به بحث حجاب کشیده شد. گفت من نمیگویم که حجاب باید اختیاری باشد اما میگویم حجاب نباید مساله اول آقایون باشد.

یک مثال زد که به نظرم مثال جالبی بود و در جاهای دیگر هم قابل تعمیم است. گفت اگر این چایی روی پای من بریزد و من بگویم آخ، و یک مار هم پای من را نیش بزند و من با همان شدت و اندازه بگویم آخ، این نشان می دهد که یک جای کار می لنگد.

 

الان هم که اینهمه ظلم آشکار و بیّن در کشور می شود، الان که اینهمه گناه کبیره مسلم در جامعه و نهادهای حکومتی ما وجود دارد، الان که دادگاه های ما وضع بسیار اسفناکی دارد و مرجع رسیدگی به مظالم خودش بعضا عامل مظالم هست، وقتی در عزاداری های امام حسین (ع) اینهمه گناه و فساد جریان دارد،  فریاد زدن و وااسلاما سر دادن  برای یک مسابقه فوتبال در عصر تاسوعا و نادیده گرفتن آنهمه معاصی مسلّم چه توجیهی می تواند داشته باشد؟!

 

۹۵/۰۷/۱۷
شرف‌الدین

نظرات  (۹)

سلام
به نظر من کلا قیاس درستی نیست اینایی که شما با هم قیاس کردین . و استدلال درستی هم نیست
هرچیزی در جای خودش باید مراعات بشه، من به طور موردی به این قضیه کاری ندارم که مسابقه فوتبال شب تاسوعا خوبه یا بد، نظرم راجع به استدلالتونه که همین نظر و دیدگاه ریشه خیلی از خرابی های جامعه ست. این که همه میگن ول کن بابا حالا این همه مشکل هست بچسبیم به این یکی ، و اینجوری میشه که همه چی واگذار میشه به ابدالدهر! به نظر من همین مسائل کوچیکی که اطراف هرکسی پیش میاد اگه مورد توجه قرار بگیره بالاخره یه روزی به مسائل بزرگ هم میرسیم!
پاسخ:
سلام
منم با حرف شما کاملا موافقم. هیچ گناهی و هیچ منکری نباید نادیده گرفته بشه. منتها اینجا دوتا نکته وجود داره:
اولا وزن همه واجبات و محرمات یکی نیست. اگر شما برای حجاب یه فریاد میزنی، باید برای اختلاس ده تا فریاد بزنی. باید هرچیزی به اندازه خودش مهم باشه. کاریکاتوری دیدن اشتباهه.
ثانیا برگزاری فوتبال تو تاسوعا اصلا حرام نیست که بخواد اینهمه جنجال داشته باشه! رها کردن حرام و چسبیدن به یک امر مباح (یا نهایتا مکروه) هیچ توحیهی نداره
۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۰ ــ ـکمشـــ
آخ گفتن برای نیش مار هزینه داره ولی برای چای داغ نداره. زندگی منفعت‌طلبانه‌تر از اونی شده که تصور می‌کنید...
پاسخ:
همنظر نیستیم
خیلی وقتها هزینه ای هم نداره. صرف گم کردن سوراخ دعاست
چی میشه گفت واقعا...
پاسخ:
جواب بدم یعنی؟
آخوند بی سواد بخاطر اینکه نزد فضلا و علما مقبولیت نداره حرفایی میزنه که لااقل پیش چارتا منورالفکر مطرح بشه.سابقا غرویان،الان این آقای همیشه طلبکار!
حجابِ زن،نشونه ی ایمانِ مردشه همونطور که خداوند دستور داد که رسول الله(ص) به "نساء المومنین" بگه حجاب کنن!
+حجاب زن اگه بلغزه،هیچ برای اون جامعه نمیمونه.این دفه رفتین پیش این یارو بهش بگین اختلاس و فساد قضایی و از اینا تاسف بار تر،گرفتاری ملت ایران به آخوند بی سوادِ حرافی چون خودش قطعا از آثار وضعی و تکوینی عدم رعایت حجاب کامل در زنان جامعه س.
++بهش اینم بگین که عدم رعایت کامل حجاب و پرده نشانی زنان،سوزش ناشی از ریختن چایی نیس بلکه انقد مساله ی مهمیه که نزدیکه که مث عدل قتل سیدالشهدا(ع) باهاش از طرف امام علی بن الحسین(ع) و عقیله ی عالمه ی بنی هاشم(س) برخورد شه.اونجا که امام(ع) پول خرج میکنه تا سر شهدا رو از وسط زنان فاصله بدن تا نگاه به زنان حرم نیفته و اونجا که زینب بنت امیرالمومنین(ع) بلند شد به خطبه که این کجای عدالته که چهره ی زنان اهل بیت(ع) رو در معرض دید قرار دادی و زنان خودتو در پرده میکنی.
+++این یارو غیرت نمیفهمه مث اینکه!لعن الله من لایغار!
پاسخ:
موافق حرفها نیستم. اما چون خطاب به آقای زائری بود، رونوشت میزنم برای ایشون! :))
۱۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۵ سنگـــ ـــول
آخه کسی که از فسادهای مملکت سود میبره منطقی نیست بیاد به ضرر خودش حرف بزنه . اما خوب یه حرفی باید بزنه دیگه
پاسخ:
همه اینهایی که سوراخ دعا رو گم کردند لزوما از این فسادها سود نمیبرند. بعضی هاشون صرفا ناآگهانه مسیر رو گم کردند
۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۴ ــ ـکمشـــ
فکر می‌کنید چه کسانی موضوعات کم اهمیت‌تر رو مهمتر از حرام‌خواری و ظلم و فساد مالی جلوه دادند؟ من در مورد خط‌دهندگان اصلی حرف می‌زنم. بزرگان جریان‌ساز. تابعین که حرجی برشون نیست.....
پاسخ:
با تمام وجود آروز میکنم اینطور که شما میگید نباشه
۲۲ مهر ۹۵ ، ۰۹:۱۷ نیکی بیات
این پست عالیه واقعا .. 
خیلی موافقم 
پاسخ:
سلام
چه خوب که خوشتون اومده
۲۷ مهر ۹۵ ، ۰۱:۳۷ خمار مستی
شرف خان ببین کلامون میره تو هم ها
قبلا هرچی پست می نوشتی کلا منتقد درجه یکت بودم اما الان کلا زیادی موافقم!
جریان چیه؟ می ترسم آخرش دغوامون بشه ها!!!!!!!

پاسخ:
پس من مواضعم رو عوض کنم
آخه شنیدم هروقت دیدم خمار داره برای آدم سوت و کف میزنه، لابد یه مشکلی هست!!! :)))))))
سلام، 

ایشان تا اندازه ای درست می فرمایند، به ایشان بگویید حجاب اجباری در قرآن مربوط به زنان پیامبر است، در مورد زنان دیگر حچاب جنبه تشویقی دارد، هیچ حگمی برای بی حجابی در قرا‌ن نیامده است، مانند حکم در مورد دزدی یا زنا وو
پاسخ:
سلام
فکر نمیکنم مساله به این سادگی باشه. تمام این جنس حرفها تو کتاب "حجاب شرعی در عصر پیامبر" آقای ترکاشوند اومده و جوابهای خیلی خوبی بهش داده شده و این ابهامات برطرف شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی